6. díl edice: K čemu jsou manažerům čísla?

Napsali jsme
Kniha6

Jak jednoduchý a pohodlný byl svět, v němž bylo možné věřit, že základním vstupem do manažerského rozhodování jsou čísla!

278 Kč
Na dotaz

Snad ještě před sto lety nebo po válce, kdy zákazník bral cokoli, hlavně že něco vůbec bylo? Patrně v těchto dobách se zrodilo přesvědčení, že řízení financí je královskou disciplínou pro řízení organizací a rozvahy a výsledovky samy od sebe generovaly pro manažery téměř příkazy, co dělat nebo nedělat.

Ze zkušeností s manažery 21. století jsme dospěli k jinému pohledu na řízení financí. Dnešní pracovní síla je vzdělaná a samostatná a záleží jí hodně na tom, aby bylo zjevné, že něco dokázala a ještě něco dokáže. K tomu ale potřebuje rozumná a šikovná měřítka, která pomáhají vyhodnotit, jaký smysl má (nebo nemá) to, co se v organizaci děje. Proto jsme pojali řízení financí spíše jako službu finančním i nefinančním manažerům, která jim pomůže vyhodnocovat, čeho organizace dosáhla, a plánovat, čeho by dosáhnout v budoucnosti měla. Čísla a peníze jako společný jmenovatel se hodí, nikdy však nenahradí ony skvělé a originální nápady, které musí manažeři při svém rozhodování vymýšlet. 

Jan Werich se v některé ze svých improvizací vyjádřil o číslech zhruba takto: Peníze si vymysleli lidi, hlavně aby věděli, od kdy do kdy a co za to. Snažili jsme se dát nástrojům řízení financí trochu vznešenější a smysluplnější roli. Byli bychom rádi, kdyby manažerům pomohly jasněji pochopit, co se děje uvnitř i vně organizace a aby tak podpořily možnost se v manažerských týmech dohodnout na společných cílech i postupu, jak jich dosáhnout.
Držíme palce.

Kód Kód: 6
Jméno značky: TC Business School
Kategorie: Knihy

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení