Snad ještě před sto lety nebo po válce, kdy zákazník bral cokoli, hlavně že něco vůbec bylo? Patrně v těchto dobách se zrodilo přesvědčení, že řízení financí je královskou disciplínou pro řízení organizací a rozvahy a výsledovky samy od sebe generovaly pro manažery téměř příkazy, co dělat nebo nedělat.
Ze zkušeností s manažery 21. století jsme dospěli k jinému pohledu na řízení financí. Dnešní pracovní síla je vzdělaná a samostatná a záleží jí hodně na tom, aby bylo zjevné, že něco dokázala a ještě něco dokáže. K tomu ale potřebuje rozumná a šikovná měřítka, která pomáhají vyhodnotit, jaký smysl má (nebo nemá) to, co se v organizaci děje. Proto jsme pojali řízení financí spíše jako službu finančním i nefinančním manažerům, která jim pomůže vyhodnocovat, čeho organizace dosáhla, a plánovat, čeho by dosáhnout v budoucnosti měla. Čísla a peníze jako společný jmenovatel se hodí, nikdy však nenahradí ony skvělé a originální nápady, které musí manažeři při svém rozhodování vymýšlet.
Jan Werich se v některé ze svých improvizací vyjádřil o číslech zhruba takto: Peníze si vymysleli lidi, hlavně aby věděli, od kdy do kdy a co za to. Snažili jsme se dát nástrojům řízení financí trochu vznešenější a smysluplnější roli. Byli bychom rádi, kdyby manažerům pomohly jasněji pochopit, co se děje uvnitř i vně organizace a aby tak podpořily možnost se v manažerských týmech dohodnout na společných cílech i postupu, jak jich dosáhnout.
Držíme palce.
Kód | Kód: 6 |
---|---|
Jméno značky: | TC Business School |
Kategorie: | Knihy |